آرشیو اخبار

سه شنبه, 06 شهریور 1397 ساعت 23:56

امسال نیازی به واردات گندم و شکر نداریم

با تصویب دولت، مسئولیت ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده‌های ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی وارداتی که ارز دولتی استفاده می‌کنند تا مصرف‌کننده نهایی از یک و نیم ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با تصویب دولت،مسئولیت ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده‌های ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی وارداتی که ارز دولتی استفاده می‌کنند به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
علی اکبر مهرفرد در گردهمایی مدیران حراست سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و ادارات تابعه، گفت: با تصویب دولت، مسئولیت ثبت سفارش و نظارت بر توزیع نهاده‌های ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی وارداتی که ارز دولتی استفاده می‌کنند تا مصرف‌کننده نهایی از یک و نیم ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است.
او با اشاره به این که این نهاده‌ها در تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر و گوشت قرمز کاربرد دارند، افزود: ذرت محصولی تابستانه و با مصرف آب بالاست که به خاطر شرایط اقلیمی کشور امکان افزایش تولید آن در داخل وجود ندارد و این نهاده از خارج تامین می‌شود.
مهرفرد، دانه روغنی سویا را از دیگر نهاده‌های وارداتی مورد نیاز صنعت دام و طیور و روغن کشور عنوان کرد و افزود: با اجرای برنامه ۱۰ ساله افزایش تولید دانه‌های روغنی به ویژه کلزا پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.
او، جو را از دیگر نهاده‌های وارداتی برشمرد و گفت: سالانه نزدیک به ۳ میلیون تن جو در کشور تولید و کسری آن از خارج تامین می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سه سال است گندم وارد نمی‌کنیم، تصریح کرد: با وجود کاهش بی‌سابقه بارندگی در سال زراعی جاری، تاکنون حدود ۹.۴ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.
مهرفرد با اشاره به دستیابی ایران به رکورد تولید بیش از ۲ میلیون تنی شکر، گفت: کشور سالانه به حدود ۲.۳ میلیون تن شکر نیاز دارد که رکورد تولید امسال این کالای اساسی در تاریخ ۱۲۳ ساله صنعت قند ایران بی‌سابقه است.
او با تاکید بر این که امسال نیازی به واردات شکر نداریم، گفت: هم اکنون ۸۵ درصد نیاز شکر در در داخل تولید می‌شود و با توسعه کشت پاییزه چغندرقند بزودی به خوداتکایی کامل در تولید شکر دست خواهیم یافت.
مهرفرد با اشاره به تولید سالانه ۲.۲ میلیون تن برنج در کشور، یادآور شد: با توجه به شرایط کم آبی، وزارت جهاد کشاورزی فقط از کشت برنج در استان‌های گیلان و مازندران حمایت می‌کند و نزدیک به ۸۰۰ هزارتن کسری تولید از خارج تامین می‌شود.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و وابستگی بخشی از تعلیف دام به مراتع،بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن کسری تولید از سایر کشورها وارد می‌شود.
او با اشاره به تولید سالانه ۱۰ میلیون تن شیر در کشور، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۹۰۰ میلیون دلار فرآورده‌های لبنی ایران صادر شد.
مهرفرد به برخی تخلفات افزایش قیمتی صورت گرفته در زمینه عرضه گوشت گوسفندی و گوشت گوساله تنظیم بازاری اشاره کرد و اظهار داشت: گوشت گرم گوسفندی و گوشت منجمد گوساله با ارز دولتی وارد می‌شود و باید با قیمت مصوب به مردم عرضه شود.
او قیمت گوشت گوساله منجمد برای مصرف کننده نهایی را حداکثر ۲۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: عرضه این محصول با قیمت بالاتر تخلف است و مشمول برخورد دستگاه‌های نظارتی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اتفاقات اخیر در حوزه بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی بیشتر منشا سیاسی و روانی دارد تا اقتصادی، گفت: براساس آمار گمرک، میزان نهاده‌های ذرت، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و همچنین گوشت گوسفندی و گوساله در سال جاری بیشتر از مدت مشابه قبل به کشور وارد شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم اما برخی از تولیدکنندگان بیش از نیاز، نهاده‌ها را در انبارهای خود ذخیره می‌کنند.
او ادامه داد: برخی اتفاقات سیاسی نظیر کاهش روابط تجاری چین با آمریکا و ورود این کشور به بازار برزیل برای تامین کنجاله در افزایش قیمت‌های جهانی این نهاده موثر بوده است.
در این گردهمایی،احمد علی حبیب کاظمی رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنانی، آمادگی همکاران این مرکز را برای مشارکت در اجرای مسئولیت جدید نظارت بر تامین تا توزیع نهاده‌های دامی که اخیرا از سوی دولت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، اعلام کرد.
منبع:ایانا

خواندن 2341 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8604613

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website