آرشیو اخبار

شنبه, 14 آذر 1394 ساعت 12:30

کنسروهای زیتون ایرانی راهی روسیه می‌شود

کنسروهای زیتون ایرانی راهی روسیه می‌شود



سازمان استاندارد بنا دارد به‌منظور افزایش مصرف روغن‌های طبیعی زیتون و کاهش روغن پومیس وارداتی که به‌صورت تقلبی وارد کشور می‌شود، راه‌های تشخیص روغن زیتون را از طریق صداوسیما و شبکه‌های پربیننده به مخاطبان آموزش دهد.
عضو هیأت‌مدیره شورای ملی زیتون گفت: با توجه به اهمیت مصرف روغن زیتون و ارزش غذایی آن، تمرکز بر شناخت استانداردهای زیتون مورد توجه سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و با نگاهی به آمار بالای واردات روغن پومیس که تفاله زیتون به‌شمار می‌رود و به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود، تعریف استاندارد روغن زیتون الزامی تشخیص داده شد.
نادر جلالت افزود: طی جلساتی که با سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، مقرر گردید که آموزش تشخیص روغن زیتون طبیعی از طریق رسانه‌ها به‌ویژه از شبکه‌های پربیننده صداوسیما صورت گیرد تا مصرف‌کنندگان هرکدام بازرس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده باشند.
وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف روغن زیتون 200 گرم در سال برای هر ایرانی گزارش شده است و باید حدود 15 هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شود که از این میزان بین دو تا پنج‌هزار تن از محل تولیدات داخلی، پنج‌هزار تن به‌صورت رسمی و پنج تا هفت‌هزار تن به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
جلالت ادامه داد: قیمت روغن پومیس در بازارهای بین‌المللی زیر یک دلار برآورد می‌شود که به‌علت عدم شناخت مصرف‌کنندگان در ایران بین 20 تا 40 هزار تومان به ازای هر لیتر به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که در صورت معرفی راه‌های شناخت روغن زیتون طبیعی از طریق رسانه‌های جمعی به مردم و معرفی اصطلاحات درج‌شده روی شیشه‌ها، می‌توان امیدوار بود مصرف روغن زیتون پومیس کاهش یابد.

رایزنی برای صادرات کنسرو زیتون به روسیه آغاز شد
عضو هیأت‌مدیره شورای ملی زیتون تصریح کرد: با توجه به شرایطی که اکنون برای کشورمان در تصاحب بازارهای روسیه فراهم شده است، صادرکنندگان و بازرگانان برای ارزیابی وضعیت بازار این کشور سفرهایی به روسیه داشته‌اند.
وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای به‌عمل‌آمده انتظار می‌رود بین 80 تا 100 هزار تن زیتون کنسروی در کشور تولید شود که در صورت سورت مناسب و در نظر گرفتن درجه‌بندی متعارف و همچنین توجه به فرآیند طعم‌دار کردن زیتون کنسروی می‌توان انتظار داشت زیتون‌های ایرانی در بازار ترکیه از مشتری‌پسندی قابل توجهی برخوردار باشند.
جلالت تأکید کرد: ایران دارای خوش‌طعم‌ترین زیتون‌های دنیا است که نسبت به بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زیتون دنیا به لحاظ طعم، از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.
وی اظهار داشت: مشکلات سیاسی که برای کشور ترکیه به‌وجود آمده است، شرایط تجاری بازی را برای کالاهای کشاورزی ایرانی در بازار روسیه فراهم کرده که باید از این فرصت طلایی استفاده کافی برد.
جلالت همچنین گفت: شورای عالی زیتون به‌عنوان اتاق فکر تشکل‌های فعال در حوزه زیتون به‌شمار رفته و قدرت اجرایی برای صادرات این محصول ندارد، اما همه توان خود را برای افزایش صادرات و رایزنی برای ورود محموله‌های زیتون به کشور روسیه به‌کار خواهد گرفت.
وی از صادرات فرآورده‌های زیتون خبر داد و افزود: در حال حاضر محموله‌هایی از فرآورده‌های زیتون که شامل زیتون پرورده، ترشی زیتون و دسر زیتون می‌شود، به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.
جلالت خاطرنشان کرد: محموله‌هایی از ایران به قصد بازارسنجی به کوالالامپور مالزی، فرانکفورت آلمان، اردبیل عراق، استرالیا و افغانستان صادر شده و از استقبال مناسبی نیز برخوردار شده است.

شناخت راه‌های تشخیص روغن زیتون
عضو هیأت‌مدیره شورای ملی زیتون درباره نحوه تشخیص روغن زیتون ادامه داد: روغن زیتون طبیعی بویی شبیه علف تازه، سیب و گوجه‌فرنگی دارد و رنگ آن زرد یا زرد مایل به سبز است.
وی با بیان اینکه در دو مورد مذکور برای تشخیص روغن زیتون با اضافه کردن اسانس و رنگ امکان تقلب وجود دارد، تصریح کرد: اگر یک قاشق از روغن زیتون را در دهان ریخته و آن را در دهان بچرخانید و سپس به همراه هوا، آن را پایین دهید، بعد از لحظه‌ای در انتهای گلو احساس تلخی، تندی و تیزی شدید که ممکن است منجر به سرفه شود، می‌کنید و سپس بلافاصله این مزه‌ها رفع و به یک مزه بسیار خوب که انگار خوشمزه‌ترین غذای دنیا را خورده باشد، تبدیل می‌‌شود.
جلالت در پاسخ به این پرسش که آیا روغن زیتون برای سرخ‌کردن مناسب است، یادآور شد: بهترین روغن برای سرخ کردن روغن زیتون است، اما باید حرارت آن کم و مدت سرخ‌کردن طولانی باشد.
منبع: ایانا
خواندن 2912 دفعه

بانک محصولات و خدمات

نزدیک ترین سمینار/نمایشگاه

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 98 (24 الی 27 دی ماه 1398)

تاریخ شروع: سه شنبه 98/10/24 تاریخ پایان: جمعه 98/10/27 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهرانآدرس: تهران، بزرگراه چمرانتلفن: 021-21912427 خانم رزاق زاده برگزار کننده : 021-21912427 خانم رزاق زاده وب سایت : http://www.iranagrishow.ir/teh/fa...

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران سبز تهران 98 (22 الی 24 فروردین ماه 1398)

تاریخ شروع: پنج شنبه 98/01/22 تاریخ پایان: شنبه 98/01/24 محل برگزاری: نمایشگاه بین‌المللی تهران آدرس: تهران، بزرگراه چمران وب سایت: khazareurasia.ir تلفن: 88741913-88760725-021 فکس: 88760725 -021 برگزار کننده : شرکت نمایشگاهی خزر اوراسیا 021-88741913-88760725 ، khazareurasia@gmail.com

ششمین دوره نمایشگاه روزهای سبز بندرعباس 97(15 الی 19 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/15 تاریخ پایان: جمعه 97/11/19 زمان بازدید: 17 الی 22 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی بندرعباس آدرس: بندرعباس- بلوارجمهوری -سه راه جهانبار- محل برگزاری نمایشگاه ها وب سایت: bie-bnd.com تلفن:...

چهاردهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه ای شیراز 97 (1 الی 5 بهمن ماه 1397)

تاریخ شروع: دوشنبه 97/11/01 تاریخ پایان: جمعه 97/11/05 زمان بازدید: 16 الی 21 محل برگزاری: نمایشگاه بین المللی شیراز آدرس: شیراز، شــهرک گلسـتان، بلوار دهخــدا،شــــرکت نمایشــــگاه های بین المللی استان فـارس وب سایت: agropars.com تلفن:...

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری (21 الی 24 دی ماه 97)

نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری 97 (21 الی 24 دی ماه 97)   محل برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تاریخ شروع: جمعه...

«
»

جدیدترین آگهی ها

پربیننده ترین آگهی های اشخاص

پربیننده ترین آگهی های شرکت ها

آمار بازديد

كل بازديد ها 8609193

آماربانک محصولات و خدمات

There are 3644 listings, 322 categories and 8 owners in our website